❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Tuesday 11 November 2014

Syukur.. Akhirnya..

Berjaya Hamil dengan Shaklee

Hari ni saya mau kongsi satu berita baik kepada kawan-kawan yang setia melawat blog saya.. Senyum sampai ke telinga tau.. (♥___♥)

Ok, saya mulakan dari awal ya..Hehe..Hujung tahun saya pernah keguguran masa 5 minggu.. Masa tu tak tau dah lekat.. Lepas gugur darah tak henti smpai lah sebulan.. Cek punya cek, rupanya ada ovarian cyst..
Bulan 4 mau kena operate tapi tak jadi sebab cyst tiba-tiba ja menghilang.. Nak tau apa saya buat? Klik sini..  Hehe..

Lepas cyst hilang selalu juga pergi klinik sebab takut cyst tu datang balik.. Tapi lain pula yang doktor jumpa.. Rahim tak beberapa cun di dalam.. Mau kena urut utk betulkan kedudukan dia.. Lepas tu saya pergi minta urut dengan orang yang pandai betulkan rahim.. 2 kali juga saya pergi minta urut.. Then time raya tu keputihan pula yang datang.. Saya pergi ke klinik lagi minta ubat utk keputihan.. 

Doktor nak bagi ubat antibiotik tapi saya minta yang main sumbat punya.. Sebab tu lagi cepat tau.. Cepat tapi akan datang balik lah keputihan tu.. hehe.. Saya minta tu sebab tahun lalu pun saya ada keputihan, doktor bagi ubat main sumbat.. Then terus lekat.. Tapi gugur.. Tu lah saya minta ubat tu.. Lagipun tinggal beberapa hari lagi utk hari subur time tu... hehe.. Doktor pun cakap rahim dah cantik.. Doktor bagi ubat sumbat dan antibiotik... Tapi antibiotik tu saya tak makan sebab takut ganggu ovulasi..

Selepas sebulan..

Berjaya Hamil dengan Shaklee

Ambi kau.. Sebab tak percaya, saya buat test sampai 3x... Dan semuanya postive.. Hehe..

Nak tau vitamin shaklee mana yang saya ambi? Ok.. Oleh kerana period saya memang teratur jadi saya ambil 3 vitamin ja..

1. B-Complex with Asid Folic - Ini penting tau utk mereka yang nak hamil.. Doktor sarankan 6 bulan sebelum merancang hamil.. Fungsi B-Complex ini untuk sistem reproduktif yang sihat, dan pemebntukan janin..
Untuk sistem reproduktif yang sihat, penting dalam pembentukan janin, melawan tekanan, mengandungi asid folik, meredakan senggugut.

Make Money at : http://bit.ly/best_tips
Untuk sistem reproduktif yang sihat, penting dalam pembentukan janin, melawan tekanan, mengandungi asid folik, meredakan senggugut.

Make Money at : http://bit.ly/best_tips
Untuk sistem reproduktif yang sihat, penting dalam pembentukan janin, melawan tekanan, mengandungi asid folik, meredakan senggugut.

Make Money at : http://bit.ly/best_tips

2. Vitamin C - Meingkatkan motiliti sperma dan elak sperma membentuk gumpalan.. Vitamin C juga berfungsi untuk meningkatkan sistem imun dalam badan.

3. Ostematrix - Ostematrix ataupun kalsium sangat diperlukan untuk pembekuan darah. Doktor Pakar Obstetrik dan Ginekologi, Dr. Delilah Ahmad menasihati ibu-ibu yang merancang hamil, sedang hamil mahupun yang sudah melahirkan anak supaya mengekalkan mengambil kalsium sama ada berbentuk suplemen mahupun daripada sumber semula jadi. Kalsium diperlukan untuk mengiringi proses merehatkan otot rahim yang mengecut semula mahupun sewaktu kedatangan haid.  [Sumber: Kosmo! Online]

Saya tak ambil GLA sebab period saya teratur juga.. Tak ada masalah.. Selain itu saya juga jaga pemakanan disebabkan pernah ada cyst.. So, saya kurangkan makan daging ayam, sosej.. Kalau makan pun seminggu sekali ja.. Hehe.. Ataupun ambil sepotong ja untuk hilangkan keinginan mau makan ayam. Hehe..

Mau tau lebih lanjut, ataupun mau cerita-cerita pasal cyst,
boleh sms/whatsapp/telegram saya di no ni: 016-842 5632 (Catherine)



* DISCLAIMER: Segala perkongsian mengenai produk dan testimoni bukanlah bertujuan untuk merawat, menyembuhkan dan menganalisa sebarang masalah kesihatan anda. Sila rujuk kepada doktor anda terlebih dahulu untuk penyakit-penyakit kritikal yang memerlukan rawatan rapi.

NEVER TRY, NEVER KNOW..

***********************************************

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Catherine | ID: 944001 | SMS/WhatsApp : 016-8425632
PM :
www.facebook.com/messages/NutrisiSihatCantik

Email: mynutrisisihatcantik@gmail.com




OR



Add friend di FB saya: Kate-Ryn Siena Peter Ginting


No comments:

Post a Comment