❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Tuesday 8 October 2013

INFO PRODUK: OSTEMATRIX™

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

MANFAAT UTAMA

1. Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (Ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3. Meringankan stres - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan stres. Ia juga membaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000 mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianyaberkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti di waktu mur tua. Tambahan pula kalsium membatu sel menyerap nutrien dan merangsang detokfikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7. VItamin D - Dinamakan vitamin D pada 1916 bila didapati dapat merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.

SIAPA YANG PERLUKAN??

1. Mereka yang kurang mendapat zat-zat membina tulang dari pemakanan harian.
2. Mereka yang mengambil berat tentang pembinaan tulang dan mengekalkan tulang yang sihat untuk jangka masa panjang
3. Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua.
4. Ibu hamil dan menyusukan anak
5. Wanita yang mengalami gejala PMS
6. Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal





NEVER TRY, NEVER KNOW..


JOM ORDER SEKARANG!!!!
SMS/WhatsApp : 016-8425632 (Catherine)
PM : www.facebook.com/messages/NutrisiSihatCantik
FB: Kate-Ryn Siena Peter Ginting

Credit: http://mypreciouslittleladybug.blogspot.com

No comments:

Post a Comment