❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Saturday 11 January 2014

Ovarian Cyst Selepas Keguguran

Hai semua.. Selamat pagi..

Awal2 pagi da keluar air mata kasih.. heeee.. Nak tau kenapa??? Jom baca kisah saya sampai habis..


Hehehe.. Ok.. Bermulanya cerita..

Baru2 ni saya keguguran.. Nak tau bagaimana dan macam mana?

Lepas lewat period 3 hari saya ada buat upt, then positif.. Happy sangat2.. Tapi kegembiraan tu sekejap ja.. Sebab 2 hari selepas tu saya dan adik2 saya shopping utk sambut krismas.. Memang penat gila time tu sampai nak cari sandal pun saya terpaksa duduk cari sandalnya.. Heee.. Then esoknya keluar 1-2 tompok darah (darah merah ya bukan darah coklat). Oleh kerana risau, Hubby bawa jumpa doktor.. Cek punya cek, siap scan dan buat upt lagi.. Scan doktor cakap tak nampak apa2, rahim ja mengembang.. Doktor cakap rahim mengembang sebab nak period.. Upt pun negatif.. Huuu... Kecewa.. Tapi saya masih lagi mengharap sehingga lah keesokan harinya, darah makin banyak keluar sampai seminggu.. 


Lepas seminggu tu, pagi2 tu macam lain yang nak keluar. saya ke toilet.. Buuk!!.. Seketul darah keluar, warna merah putih dan ada bintik2 hitam.. Terus hubby bawa p klinik lagi.. Sampai sana doktor cakap gugur la tu.. Punya sedih time tu.. Rasa mau menangis ja depan doktor tu.. Tapi tahan ja.. Huhuhu..


Search internet, keguguran pun kena berpantang.. So, saya berpantang selama 2 minggu.. Tapi tak lah ikut betul.. Saya cuma pakai stokin, xminum yang sejuk.. Pasal makanan pula saya ada makan yang bergoreng juga sebab time krismas mesti banyak open house kan.. Seminggu lepas gugur tu baru lah saya makan tanpa bergoreng dan minum sup ja.. Selepas 2 minggu tu saya pergi berurut dan tukang urut tu cakap rahim saya jatuh dan masih ada ketulan..


Then sampai rumah tu saya tuam perut saya dengan air suam sebab takut ketulan yang dimaksudkan oleh tukang urut tu sisa2 gugur dulu.. Darah keluar makin banyak sehingga la hari ni saya pergi jumpa doktor.


Doktor scan.. Hasilnya.................


Ovarian Cyst!! 6.3Cm

Sedihnya time tu.. Selama ini saya cuma baca blog orang pasal ni.. Sekarang saya pun kena.. Cyst tu lebih dari selamat sebab orang cakap kalau lebih 5cm memang kena bedah.. 

Banyaknya dugaan.. Keguguran then cyst lagi. Huhuhu.. Esok nak pergi hospital buat appointment dengan doktor pakar..


- Catherine -

No comments:

Post a Comment