❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Tuesday 22 October 2013

SET BREASTFEEDING SHAKLEE

Set Penyusuan Shaklee memastikan ibu-ibu mendapat semua vitamin dan mineral yang diperlukan. Kelebihan Shaklee berbanding jenama lain ialah Shaklee ialah vitamin semulajadi, selamat dan sesuai untuk semua.

Vitamin shaklee yang berikut dicadangkan untuk IBU MENYUSU.

Vitamin 1: Vitalea
Vitalea ialah multivitamin lengkap dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi yang diperlukan tubuh. Dengan gaya hidup kita sekarang yang sibuk, kadang-kadang makan pun tak terjaga apatah lagi nak pastikan badan kita terima semua vitamin yang diperlukan oleh badan melalui pemakanan kita. Bila badan kurang nutrisi, macam mana nak berfungsi dengan baik kan. 


Ada kajian mengatakan, kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi, dan ibu juga digalakkan menambah ikan bilis (salah satu sumber zat besi) ke dalam makanan pertama si comel. Sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak

Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

Vitamin 2: Alfalfa
Milk booster yang hebat kerana mempunyai 1001 khasiat. Bertindak juga sebagai kacip fatimah untuk hubungan suami isteri serta menghilangkan keputihan. Membantu memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Ibu akan jadi lebih lawas (bantu turunkan berat badan!) dan membantu membuang angin dalam badan.

Vitamin 3: B Complex
B is for beauty, boost energy, menghilangkan stress dan melambatkan proses penuaan. Mengelakkan stress dan membantu ibu sentiasa berfikir positif (kurang stress, mood happy, penghasilan susu akan lebih lancar). Membantu menurunkan berat badan dan memberi tenaga pada si ibu.

Vitamin 4: Vitamin C
Untuk meningkatkan sistem pertahanan badan ibu dan dari mudah diserang penyakit. Jika ibu sihat, penyusuan dapat dibuat tanpa sebarang masalah. Vitamin C juga dapat menyembuhkan luka dengan cepat. Kadangkala selalu terjadi puting payudara luka ketika penyusuan. Kulit makin bersih, cerah & cantik.

Diakui, Set Penyusuan Shaklee melengkapi kesemua keperluan badan kita. Jika anda seorang ibu menyusu yang prihatin akan kesihatan anda, gunakanlah Set Penyusuan Shaklee. Saya turut menyediakan set penyusuan mengikut bajet kewangan anda.

Sekiranya kita mengambil suplemen bagi penyusuan, kita kena ingat KEJAYAAN PENYUSUAN bergantung kepada kesihatan IBU. Vitamin yang diambil bagi memastikan tubuh ibu menyusu sentiasa sihat, bertenaga, cergas dan bersemangat. Sekaligus mampu membekalkan susu ibu yang berkualiti kepada si manja.


Pengambilan vitamin bertujuan untuk memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan secara tidak langsung mampu merangsang penghasilan susu untuk si manja
Pengambilan suplemen sahaja bukan jalan pintas untuk membanyakkan susu ibu.

SUPPLY vs DEMAND = Semakin kerap bayi anda menyusu, semakin banyak susu yang akan dihasilkan oleh payudara.

3 perkara penting yang perlu diamalkan dengan konsisten:

1. Kerap menyusukan bayi (On Demand). Bagi ibu yang bekerjaya, perlu mengepam dengan konsisten setiap 3 jam sehingga payudara benar-benar kosong.
2. Pengambilan air kosong yang mencukupi setiap hari iaitu tidak kurang dari 3 liter sehari.
3. Makan makanan yang seimbang. Tidak digalakkan mengamalkan diet yang keterlaluan sepanjang tempoh penyusuan. 
"Susu ibu kaya dengan antibodi untuk melindungi bayi daripada penyakit yang tidak terdapat di dalam mana-mana susu formula."
NEVER TRY, NEVER KNOW..

JOM ORDER SEKARANG!!!!
SMS/WhatsApp : 016-8425632 (Catherine) 

No comments:

Post a Comment