❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Friday 4 October 2013

INFO PRODUK: GARLIC


Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. *

Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.


MANFAAT UTAMA :

1. Mengandungi spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.


2. Menurunkan kolestrol - Menurunkan kolestrol LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL melindungi jantung dan menghalang strok serta penyakit koronari.


3. Mempertingkatkan sistem penghadaman - Garlic mempunyai formula yang unik yang mampu menyelesaikan masalah seperti: kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H. pylori dan menghalang ulster gastrik.


4. Menghalang alergi - Mempertingkatkan penyakit yg berkaitan dengan sistem imun seperti hidung yg sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.


5. Antibiotik yg selamat & semulajadi - Garlic adalah antibiotik
semulajadi dan selamat utk kegunaan jangka panjang utk mempertingkatkan sistem imun tubuh,menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat kuman, virus, dan yis candida.


6. Menurunkan tekanan darah tinggi - Kajian menunjukkan dengan
pengambilan 2-4 tablet garlic dapat menurunkan darah tinggi
dengan 8 point.


7. Menstabilkan glukos - Menolong menstabilkan glukos di dalam
tubuh kita


8. Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa ,plumbum,dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari dimusnahkan oleh logam, dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.


9. Mencegah kanser - Membantu mengelak dan merawat kanser
dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - nitrosamine.



NEVER TRY, NEVER KNOW..

JOM ORDER SEKARANG!!!!
SMS/WhatsApp : 016-8425632 (Catherine)
PM : www.facebook.com/messages/NutrisiSihatCantik
Email: katerynsiena@yahoo.com
FB: Kate-Ryn Siena Peter Ginting


Credit: http://www.shaklee.com.my

No comments:

Post a Comment